ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΜΠΤΗ 17/1, 19.00 ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ


Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ




ΠΑΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ- ΙΔΕΕΣ- ΥΛΙΚΟ

Διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο για τον Λεκτικό Εκφοβισμό: 


2. (εκτυπώσιμη αφίσα-κατασκευή)

3. (το πρωτοποριακό υλικό της Μαρίας)

4. (καταδίδω ή αναφέρω: επιπλέον υποστηρικτικό υλικό) 

5.  (αφίσα και προτάσεις δραστηριοτήτων) 

6.  (πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία και δραστηριότητες καθώς και κατασκευή αφίσας) 

7.  (εξαιρετική αφίσα) 

8. (μία ακόμα αφίσα) 

9.  (πολύ όμορφη αφίσα) 

10.  (οι εξαιρετικές δραστηριότητες της Πόπης)

11.  (αφίσα) 

12. (η εξαιρετική πρόταση των Meleniro υλοποιημένη από την Ελένη) 

13.(οι προτάσεις της Δέσποινας) 

14.  (ακόμα μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση) 

15.  (διδακτική αξιοποίηση του τραγουδιού Υπάρχουν Χέρια των Locomondo με εποπτικό υλικό) 

16.  (καρφί ή ήρωας: η εξαιρετική προσέγγιση της Ιωάννας) 

17. (και η συνέχεια από τη Ρούλα) 

18. http://tistaksiskaitispraksis.blogspot.gr/2014/03/blog-post_18.html?spref=fb

19. http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2015/03/school-bullying.html

20. (πίνακες αναφοράς) 

21. (διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "τα Μπαλόνια της Φιλίας") 

22.  (εποπτικό υλικό για συζήτηση) 

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ:
 http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/03/6-18.html
Copyright © Tania Manesi

ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ










Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ Π. ΣΑΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΛΑΜΙΑΣ- ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΙΣ 23 ΜΑΡΤΙΟΥ, Η ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΑΜΙΟΥ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΛΑΜΙΑΣ "ΑΛ. ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ" . Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΣ Δ/ΝΣΕΙΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΕΙ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ, ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΣΤΙΣ 19.00.


Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

ΔΙΑΒΑΖΩ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ: ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΠΑΙΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ


Η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Φθιώτιδας (Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων), η Σχολική Σύμβουλος 30ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής κ. Βασιλική Μιχαηλίδου και ο Δήμος Λαμιέων (Δημοτική Πινακοθήκη Αλέκος Κοντόπουλος και Εικαστικά Εργαστήρια), στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου), σκοπεύουμε να διοργανώσουμε έκθεση μαθητικής εικαστικής δημιουργίας με θέμα:  «Διαβάζω και δημιουργώ: Εικαστικές δημιουργίες με αφορμή τα παιδικά βιβλία».   Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα «Αρχαίας Αγοράς» της Δημοτικής Πινακοθήκης Λαμίας (Αινιάνων 6) και θα διαρκέσει από 4 έως 10 Απριλίου.
Στην έκθεση μπορούν να πάρουν μέρος όλα τα Νηπιαγωγεία της Διεύθυνσης, σε προαιρετική βάση, δημιουργώντας ομαδικά εικαστικά έργα της επιλογής τους. Οι όροι συμμετοχής είναι οι παρακάτω:

  1. Η συμμετοχή είναι προαιρετική και δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα.
  2. Η τεχνική και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν αφορούν όλο το φάσμα των εικαστικών τεχνών (ζωγραφική, πλαστική, κατασκευές, μικτές τεχνικές κ.α.). Η επιλογή τεχνικής και υλικού ανήκει στα σχολεία.
  3. Θα πρέπει να αποτελούν συλλογικές  δημιουργίες.
  4. Το θέμα τους να προκύπτει από την ανάγνωση ενός ή/ και περισσότερων παιδικών βιβλίων (ήρωες, σκηνικά, παρεμβάσεις στην πλοκή, τεχνικές εικονογράφησης, κλπ), ο τίτλος του έργου και το νηπιαγωγείο  να αναγράφονται διακριτικά και σε εμφανές σημείο.
  5. Κάθε Νηπιαγωγείο μπορεί να συμμετάσχει με 1 ομαδικό έργο ανά τμήμα.
  6. Οι διαστάσεις των έργων να μην ξεπερνούν το 1μ. X  1μ.
  7. Στο πίσω μέρος του έργου να αναγράφονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών και των δημιουργών μαθητών/τριών που συνεργάστηκαν καθώς και του/της εξωτερικού επισκέπτη/τριας που, πιθανά, να προσκληθεί για να προσφέρει τη βοήθειά του/της στη διεξαγωγή εικαστικού εργαστηρίου στην τάξη.
Τα έργα πρέπει να παραδοθούν ως τις  24 Μαρτίου στο Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων ή στο Γραφείο Σχολικής  Συμβούλου Π.Α. Για κάθε διευκρίνιση είμαστε στη διάθεση των συναδέλφων. Δηλώσεις συμμετοχής έως Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου στα e-mail: bmihxr@gmail.com  ή   geostavro@gmail.com  

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΟ LET'S DO IT GREECE

Οι δράσεις αυτές είναι προαιρετικές και αφορούν παρεμβάσεις της σχολικής κοινότητας στο χώρο του σχολείου ή και αλλού στο τοπικό περιβάλλον.  Την εφετινή χρονιά οι δράσεις μπορούν να γίνουν και σε κτήρια ή χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος,  όποια ημέρα της εβδομάδας μεταξύ 11 και 15 Απριλίου αποφασίσει η σχολική μονάδα.
Αυτές  μπορεί να περιλαμβάνουν:

Φύτευση της σχολικής αυλής με δέντρα ή λουλούδια ή λαχανικά ή και με γλάστρες, αν δεν υπάρχουν παρτέρια.
Οργάνωση εθελοντικού καθαρισμού της αυλής και των τάξεων.
Αισθητική βελτίωση του σχολικού χώρου με βάψιμο ή και ζωγραφική κάποιων εξωτερικών/εσωτερικών τοίχων ή και τάξεων.
Οργάνωση δράσεων κινητοποίησης όλων των μαθητών: α) ενημέρωση με μικρές παρουσιάσεις σχετικά με τα απορρίμματα και την ανακύκλωση, β) παρουσίαση του έργου και της δράσης ομάδων εθελοντών της περιοχής μας, γ) επικοινωνία με άλλα σχολεία της περιοχής και ανταλλαγή ιδεών, δ) προτροπή σε συμμετοχή και ανάδειξη της αξίας του εθελοντισμού με δημιουργία αφίσας, τραγουδιών και σκίτσων.
Καταγραφή και διαχωρισμός των απορριμμάτων. Ποια από αυτά μπορούν να ανακυκλωθούν; Οργάνωση της μεταφοράς τους στον πλησιέστερο κάδο ανακύκλωσης. Έρευνα σχετικά με τη δυνατότητα μείωσης των απορριμμάτων του σχολείου, πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό; Υπάρχουν και «χρήσιμα σκουπίδια», οργάνωση εργαστηρίου χειροτεχνίας με ανακυκλώσιμα υλικά (trash art).
Συγγραφή και δραματοποίηση σύντομων θεατρικών δρώμενων από τους μαθητές. Οργάνωση διαγωνισμού και βράβευση της καθαρότερης και αισθητικά ωραιότερης τάξης με βραβείο που θα φιλοτεχνήσουν οι ίδιοι οι μαθητές. Οργάνωση ομάδας «δημοσιογράφων» του σχολείου που φωτογραφίζουν, γράφουν τα κείμενα και αναρτούν στην ιστοσελίδα του σχολείου τις δράσεις της «Εβδομάδας Εθελοντισμού Let’s do it Greece 2016».
Οργάνωση εκδήλωσης με το πέρας των δράσεων, στο τέλος της εβδομάδας σε συνεργασία με το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, φέρνοντας στο σχολείο υγιεινά σπιτικά φαγητά, φρούτα και γλυκά.
Καταγραφή των εμπειριών και συναισθημάτων που γέννησαν οι δράσεις στην σχολική κοινότητα.
Υιοθεσία κάποιας περιοχής ή κτηρίου περιβαλλοντικού ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος κ.α.

Ήδη, τις προηγούμενες χρονιές η συμμετοχή των σχολικών μας μονάδων ήταν μεγάλη και ενδιαφέρουσα. Όσες σχολικές μονάδες επιθυμούν μπορούν να εγγραφούν στη διεύθυνση:  http://www.letsdoitgreece.org

Η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Φθιώτιδας (Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων) έχει ήδη εγγραφεί και θα στηρίξει  τις δράσεις των σχολείων.

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

ΔΡΑΣΕΙΣ LET'S DO IT GREECE ΓΙΑ ΤΟ 2016

Την έγκριση υλοποίησης του προγράμματος «Σχολική Εβδομάδα εθελοντισμού Let’s do it Greece 2016» με σκοπό την εφαρμογή των αρχών και επιδιώξεων της εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη στα σχολεία, υπέγραψε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής.
Οι δράσεις θα υλοποιηθούν εντός του σχολικού χώρου, κατά την εβδομάδα
 από 11 έως 15 Απριλίου 2016. που προηγείται της πανελλαδικής δράσης καθαρισμού της χώρας σε μία μόνο ημέρα Let’s do it Greece, η οποία ορίστηκε για τις 17 Απριλίου 2016.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.letsdoitgreece.org ή επικοινωνήστε στο e-mail: greeceletsdoit@gmail.com

Η έγκριση δίδεται για το τρέχον σχολικό έτος 2015-2016.

Οι δράσεις είναι προαιρετικές και δωρεάν για τους μαθητές και θα πραγματοποιηθούν χωρίς να παρακωλύεται η εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος.

ΑΚΗΣ Ο ΣΚΟΥΛΗΚΑΚΗΣ: ΜΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ (Μ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ)

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ ΤΙΣ ΜΕΛΛΙΣΕΣ ΦΥΤΕΥΟΝΤΑΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΦΥΤΑ



Αυτά τα φυτά προστατεύουν τις μέλισσες είτε τρέφοντάς τες είτε προσφέροντας τους τα απαραίτητα για την αναπαραγωγή τους.
Καθώς ξέρουμε ότι οι μέλισσες αφανίζονται γοργά τα τελευταία χρόνια, λόγω της επέμβασης του ανθρώπου στη φύση, οφείλουμε να τις βοηθήσουμε να επιζήσουν και να συνεχίσουν να προσφέρουν τα ελέη τους και στον άνθρωπο αλλά και στο οικοσύστημα.
Επίσης είναι γενικώς γνωστό πως όταν εκλείψουν οι μέλισσες θα εκλείψει και ο άνθρωπος…

Τα φυτά είναι: Λεβάντα, μαγιοβότανο, φασκόμηλο, κόλιαντρος, ανεμώνη, γεράνια, καλέντουλες, παπαρούνες, ηλίανθος, ηλιοτρόπιο, κρόκος, θυμάρι, μάραθος, νεραγκουλα

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΟ 1ο ΔΣ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΥ


ΤΙΣ ΠΙΟ ΘΕΡΜΕΣ ΜΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΠΑΙΝΟ ΣΤΟ "ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ" ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ, ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΥΤΗ ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΜΕ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ ΣΤΟ 1ο ΔΣ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΥ, ΣΤΟ ΜΟΣΧΟΧΩΡΙ. ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥΣ!

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

ΚΠΕ ΑΡΝΑΙΑΣ: ΦΤΙΑΧΝΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΚΗΠΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΩΝΤΑΣ ΒΟΤΑΝΑ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΦΥΤΟΛΟΓΙΟ (ΑΠΟ ΤΟ ΚΠΕ ΑΡΝΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΤΑ ΤΩΝ ΣΤΑΓΕΙΡΩΝ)


ΟΙ ΜΕΛΙΣΣΕΣ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ (ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ GREENPEACE)

Οι μέλισσες αναλαμβάνουν δράση για να προστατέψουν τις ίδιες, εμάς και τη γεωργία.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΨΩΜΙ

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ: ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ, ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΤΩ ΤΙΘΟΡΕΑΣ: ΦΑΥΛΟΣ ΚΥΚΛΟΣ, ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ, ΣΤΟ 2ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ-


Η υπόθεση της ταινίας με λίγα λόγια:
Μια ομάδα παιδιών το 1940 έρχονται αντιμέτωπα με την πείνα και τις δυσκολίες και βρίσκουν τρόπους να επιβιώσουν. 72 χρόνια μετά, στην ίδια περιοχή μια άλλη ομάδα μαθητών έρχεται αντιμέτωπη με τη σημερινή οικονομική κρίση...

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΨΩΜΙ: ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΖΗΣΕ ΧΩΡΙΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ: ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΟNLINE ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Tο καινοτόμο διαδικτυακό πρόγραμμα «Ζήσε Χωρίς τον Εκφοβισμό» με στόχο τη διαχείριση και αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού εφαρμόζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τo Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (ΚΜΟΠ), με τη συνεργασία της Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων Π.&Α. Κυριακού και του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “ENABLE”.

Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω μιας ειδικά διαμορφωμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας www.livewithoutbullying.com, με την οποία παιδιά και έφηβοι ηλικίας 10-18 ετών, που αντιμετωπίζουν προβλήματα εκφοβισμού, λαμβάνουν συμβουλευτική στήριξη συνομιλώντας online, ανώνυμα και δωρεάν με εκπαιδευμένους συμβούλους ή συνομηλίκους τους και μεγαλύτερους μαθητές που έχουν εκπαιδευτεί ειδικά για αυτό το σκοπό.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΨΩΜΙ (9/2- 1 ΔΣ ΛΑΜΙΑΣ)


Η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Φθιώτιδας (Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων) και η Σχολική Σύμβουλος 30ης Περιφέρειας Π. Α. κ. Βασιλική Μιχαηλίδου διοργανώνουν την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016 επιμορφωτική ημερίδα με θέμα:  «Άρτος ο επιούσιος - Το ψωμί της ζωής και του Πολιτισμού»,  στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Λαμίας (Σίφνου & Αιγίνης- Γαλανέικα).
Η εκδήλωση απευθύνεται σε όλους τους Εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπ/σης, η συμμετοχή των οποίων είναι προαιρετική.

Το  πρόγραμμα της Ημερίδας έχει ως εξής:

17:30 – 17:45  Προσέλευση.
17:45 – 17:55 Διατροφική αξία ψωμιού (Νέλλη Μυλωνά Κλινική Διατροφολόγος).
17:55– 18:15 Άνθρωπος και περιβάλλον στο Μυκηναϊκό κόσμο: το παράδειγμα ενός παράκτιου οικισμού της Ύστερης Εποχής του Χαλκού στη θέση Κύνος Λειβανατών (Δρ. Πέτρος Κουνούκλας Αρχαιολόγος).
18.15- 18.30 Προτάσεις για τη δημιουργία θεματικού φακέλου εκπαιδευτικού υλικού: ΨΩΜΙ (Μιχαηλίδου Βασιλική, Σχολική Σύμβουλος Π.Α.) .
18:30 – 18.45 Μουσεία και άλλοι χώροι σχετικοί με τον κύκλο του ψωμιού (Γιώργος Σταυρόπουλος, Υπεύθυνος Σχ. Δραστηριοτήτων).
18:45- 19:00 Αφήγηση λαϊκού παραμυθιού «Ο κυρ- Σιμιγδαλένιος» (Παναγιώτα Γάκη & Αθανασία Μπακολουκά, εκπ/κοί).
19.00- 19.30  Παρουσιάσεις παιδαγωγικών δραστηριοτήτων που έχουν πραγματοποιηθεί από  σχολικές μονάδες:
1. 19:30-19:40 8ο ΔΣ Λαμίας: Δημιουργία και εφαρμογή επιτραπέζιου παιχνιδιού (Γεωργία Αλεξοπούλου, Φωτεινή Κλέτσα, Γαρυφαλλιά – Ευσταθία Καρμίρη, Γεωργία Καλλέργη, εκπ.κοί).
2. Ειδικό Νηπιαγωγείο Λαμίας: Μια απολαυστική ανάγνωση του διηγήματος «Ο καλός μας Φρατζολάκης» στη βιβλιοθήκη και την κουζίνα του Ειδικού Νηπιαγωγείου Λαμίας (Σοφία Τσαγανού ΠΕ60 & Φιλιώ Λιάτζουρα ΠΕ 60.50).
3. Δημιουργία και εφαρμογή παιχνιδιών Sudoku στο σχολείο (Θωμαή Παπαντωνίου Π.Ε. 60).
19.30- 20.00  Εργαστήρια: «Τέχνης … ζυμώματα» (Υπεύθυνοι εκπ/κοί: Σουζάνα Αθανασιάδου ΠΕ18-28, Παναγιώτης Δεληγιάννης ΠΕ08 & Ηλιάνα Ζιώγα Π.Ε.60)

Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Σε όποια σχολική μονάδα ενδιαφέρεται, θα χορηγηθεί -σε εκπρόσωπό της-  φάκελος με σχετικό εκπαιδευτικό υλικό για τη βιβλιοθήκη της.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΡΟΤΟΠΩΝ (2/2)


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγροτόπων (2 Φεβρουαρίου) το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Φθιώτιδας και το 24 Δημ. Σχολείο Λαμίας (Αγίας Παρασκευής), προγραμμάτισαν και πραγματοποίησαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες στον υγρότοπο της περιοχής.
Οι υγρότοποι έχουν μεγάλη σημασία για την ποιότητα ζωής του ανθρώπου, τη  φυσική ισορροπία και τη αειφόρο ανάπτυξη.
Η πολλαπλή αξία τους για τον άνθρωπο οφείλεται στο ότι :
§         Συμβάλλουν στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, στη βελτίωση καλλιεργούμενων φυτών, αγροτικών ζώων και μικροοργανισμών,
§         στην προώθηση της επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας και προόδου.
§         Δίνουν νερό για ύδρευση και άρδευση, εμπλουτίζουν τους υπόγειους υδροφορείς, προστατεύουν από πλημμύρες, ενεργούν ως φίλτρα καθαρισμού ρύπων νερού και αέρα, μειώνουν τις ζημίες από παγετούς και καύσωνες,
§         δεσμεύουν μεγάλες ποσότητες CO2
§         παράγουν αλιεύματα, συντηρούν θηράματα, δίνουν πλούσια τροφή σε αγροτικά ζώα,
§         είναι συνδεδεμένοι με την ιστορία, τη μυθολογία και την πολιτιστική παράδοση
§         παρέχουν ευκαιρίες για αναψυχή, άθληση, οικολογικό τουρισμό, εκπαίδευση και έρευνα.

Ο υγρότοπος στην περιοχή Μεγ. Βρύσης- Αγίας Παρασκευής είναι εξαιρετικής σημασίας για την περιοχή μας για πολλούς από τους παραπάνω λόγους και ιδιαίτερα γιατί είναι το μοναδικό  μέρος στη γη, όπου ζει το πανάρχαιο ψάρι Ελληνοπυγόστεος. 
Οι μαθητές του σχολείου της Αγ. Παρασκευής καθώς και του γειτονικού της Μεγ. Βρύσης έχουν αναλάβει την εφετινή χρονιά να μελετήσουν τον υγρότοπο και τον φιλοξενούμενό του Ελληνοπυγόστεο.
Έτσι, την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου επισκέφτηκαν το χώρο αυτό, γνώρισαν την ιστορία του, τα «μυστικά» του, τα προβλήματά του, τη σημασία του και πραγματοποίησαν αρκετές βιωματικές δραστηριότητες. Στην εργασία τους αυτή είχαν την εξαιρετική τύχη να παρακολουθήσουν την ανασκαφή που γίνεται εκεί από την ΕΑΦΕ και να ενημερωθούν σχετικά από την υπεύθυνη αρχαιολόγο για τον προϊστορικό οικισμό που υπήρχε στη Μέση Εποχή του Χαλκού και αποκαλύπτεται χρόνο με το χρόνο.